röviden de tömören!
A Jay Van Andel és Rich DeVos által 1959-ben alapított Amway a világ egyik legnagyobb és legsikeresebb, közvetlen értékesítéssel foglalkozó vállalata. Az Amway az Alticor vállalatcsoport része, központja: Ada, Michigan, USA. A 2007. december 31-én lezárult legutóbbi pénzügyi évben az Alticor 7,1 milliárd dolláros világméretű rekord forgalomról számolt be, mely 12 % -os növekedés a 2006-os, 6,3 milliárdos forgalomhoz képest. A XXI. században a sikeres üzlet jelszava: Gondolkozz lokálisan, cselekedj globálisan. Az Amway ezt már közel 50 éve teszi.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A két gyermekkori barát, és egyben az Amway társalapítója, Rich DeVos és Jay Van Andel, már tinédzser koruktól kezdve sokféle kisvállalkozással foglalkozott. Ezekből a kezdeti tapasztalatokból mindketten megtudták, hogy sok közös értékkel, érdeklődési területtel és törekvéssel rendelkeznek. A kezdet 1949-ben vezették be a NUTRILITE™ étrendkiegészítőket és az eladásukhoz használt közvetlen értékesítési módszert. A Nutrilite-értékesítőként elért siker arról győzte meg DeVos-t és Van Andelt, hogy mindazok, akik hajlandóak keményen dolgozni, a közvetlen értékesítési módszer révén saját üzlettel rendelkezhetnek. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1950-es évek 1959-ben Van Andel és DeVos megalapította az Amway-t a Nutrilite értékesítési terv kulcsfontosságú koncepciója alkalmazásával: a kis kockázattal járó üzleti vállalkozás gyakorlatilag mindenki számára nyitva áll, nincsenek területi vagy jövedelmi korlátok, kis kezdeti befektetésre van csak szükség, és lehetőség van arra, hogy az új forgalmazók felülmúlják azoknak a keresetét, akik bevezették őket az üzletbe (szponzor), képességeiktől, illetve attól az időtől és erőfeszítéstől függően, amit hajlandóak az üzleti munkára fordítani. Az Amway kiváló minőségű, koncentrált otthonápolási termékekből álló saját termékcsalád kifejlesztésével és értékesítésével kezdte munkáját. A vállalat első terméke a L.O.C.™ univerzális tisztítószer volt,mely szerves termék volt már jóval az ilyen jellegű termékek általánossá válása előtt.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Az 1960-as évek Az első évben az Amway ígéretes, 500.000 dolláros forgalmat ért el. Miközben az üzlet gyorsan növekedett az Egyesült Államokban, DeVos és Van Andel 1962-ben úgy döntött, hogy tevékenységüket Kanadára is kiterjesztik. Az Amway újabb termékekkel lépett elő, közöttük az SA8™ mosóporral 1961-ben, és az AMWAY QUEEN edényekkel. Az új testápolószerek közé tartoztak a női illatszerek, szépítőszerek és az ARTISTRY™ kozmetikumok. Bevezettek egy Személyes Bevásárló Katalógust is, amelyben 300 más márkanevű terméket is bemutattak. Az évtized végére az Amway amerikai és kanadai létesítményei 100.000 fős termékforgalmazói hálózattal és 85 millió dolláros forgalommal rendelkeztek. Mintegy 200 terméket gyártottak az Amway nagy gyártókomplexumában (Ada, Michigan), ahol több, mint 700 főt foglalkoztattak.
--------------------------------------------------------------------------------
Az 1970-es évek Az 1970-es években az Amway tovább terjeszkedett Ausztráliába, Európába és Ázsiába. A Nutrilite Products Inc. ellenőrzési érdekeltségének felvásárlása lehetővé tette az Egyesült Államokban az Amway termékforgalmazók számára, hogy kiskereskedelmi forgalomban jelenítsék meg a NUTRILITE™ étrend-kiegészítők teljes skáláját. Az Amway gyártóüzemek tovább növekedtek, szinte önálló várossá váltak több, mint 232.000 m2 területen, saját áramfejlesztővel, vízkezelő teleppel, újrafeldolgozó üzemmel, különbusz-járattal és tűzoltósággal. A világszerte meglévő Amway-létesítmények teljes alapterülete összesen 418.000 m2 volt. Az évtized végére az Amway forgalma csaknem tízszeresére, 800 millió dollárra nőtt. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Az 1980-as évek Az Amway forgalma - mindenféle lassulás nélkül - 1981-ben átlépte az egymilliárd dolláros álomhatárt. Új kozmetikai üzem épült a 80-as évek első felében, amely lehetővé tette az ARTISTRY™ termékek központban (Ada, Michigan, USA) történő fejlesztését és gyártását. Az Amway sikeresen vezetett be egy teljesen új termékkategóriát, az AMWAY vízkezelő rendszert. Tény az is, hogy ez a termékcsalád ma is vezető helyet foglal el a piacon eSpring™ néven. 1989-ben az Amway-t vezető vállalatként ismerték el a környezeti tudatosság és az oktatás ösztönzése terén, amikor megkapta az ENSZ tekintélyes Környezetvédelmi Programfejlesztési Díját.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Az 1990-es évek Apáik nyomdokába lépve az ifjabb DeVos és Van Andel elnök-vezérigazgatói pozíciót értek el, és a Vezérigazgatói Irodát megosztva vállaltak felelősséget az Amway napi ügyeinek irányításáért. Ugyanakkor a vezetők új generációja is színre lépett a termékforgalmazók családjaiból, akik tovább folytatták szüleik sikereit. A 90-es években erőteljes nemzetközi terjeszkedésre került sor. Fél évtized alatt megkétszereződött a nemzetközi leányvállalatok száma. Az éves forgalom sem lankadt, amely ugyanebben az időszakban megháromszorozódott. Az évtized végére mintegy 80 országban és területen több, mint 3 millió termékforgalmazó foglalkozott világszerte az Amway-üzlettel, és a becsült kiskereskedelmi forgalom elérte az 5 milliárd dollárt. Az Amway regionális és országos leányvállalatai az e-kereskedelem beindításával tovább támogatták termékforgalmazóikat, ami az Amway-lehetőséget már a cyber-térbe is kiterjesztette. A helyi termékforgalmazói és raktáráruházi létesítményekkel megtámogatva a web-alapú Amway-üzlet megfelelően időzített és pontos rendelésfeldolgozást és termékszállítást biztosított.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A vállalat ma Az Alticor cég (www.alticor.com) továbbra is a DeVos és a Van Andel család magántulajdonában van. A mai Alticor … a 2007-es pénzügyi évben a nettó forgalom 7,1 milliárd dollár több, mint 3 millió üzleti vállalkozó és értékesítési képviselő világszerte tevékenység több, mint 80 országban és területen több, mint 13.000 alkalmazott világszerte több, mint 160 elosztó központ irodák 57 országban több, mint 500 tudós foglalkozik minőségi termékek fejlesztésével több, mint 700 bejegyzett szabadalom és további 500 elbírálás alatt (vagy beterjesztve) ShareThisNyomtatás